NEWTON Media Tubr-r

Q & A

Hegemon v mediálním monitoringu Newton Media a multikanálková síť Tubrr oznámili na PR summitu nové spojenectví. Zároveň avizovali speciální NT Index - nebo s nadsázkou řečeno youtuberským jazykem: Hodně libovej index peckovejch youtuberů. Ptáte se, k čemu Vám to může být? Tady jsou odpovědi na Vaše nejčastější otázky.

Proč jste NT Index začali dělat?

V letošním roce do Česka plně dorazila youtuberská mánie. Firmy se intenzivně zajímají o to, jak využít youtubery ve svých kampaních. Jsou z toho často nešťastné, protože to je svého druhu nová disciplína - nikoli reklama, ale zóna, kde fungují úplně jiná pravidla. Klíčové přitom je správně vybrat youtubera, se kterým chcete spolupracovat a vzájemně správně nastavit očekávání. Jinak skončíte u toho, že Vás to bude stát moře peněz a nebudete spokojení.

Jak může NT Index pomoct právě tomu správnému výběru?

Je to indikace jejich marketingové atraktivity. Nezohledňuje jen základní data jako počty obdběratelů nebo shlédnutí. Ale taky dosah na sociálních sítích a obsahovou a produkční kvalitu. Je ale to třeba brát jako určitou výlohu či vitrínu pro základní představu. Pokud je zájem vážný, měla by hlavně následovat konzultace, kde se skutečně komplexně probere, jak který youtuber Vašim potřebám odpovídá a koho můžete skrze něj nejvíce a nejlépe oslovit.

Co tedy pak může následovat?

Index bude mít širší podobu a plánujeme, že by se z něj měl stát nástroj pro základní náhled. Ideální je pak dále vytvořit projekt a společně vše vyřešit s experty Newtonu a Tubrru, kteří společným know-how pro Vás budou hledat to nejlepší řešení.